آخرین اخبار
کد مطلب: 124090
صبح امروز در کرانه خليج فارس صورت مي گيرد؛
رونمايي از شناور اطلاعاتي فوق پيشرفته سپاه پاسداران انقلاب اسلامي+ عکس
تاریخ انتشار : 1395/06/23 10:11:29
نمایش : 5530
در راستاي افزايش توان نظامي نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي امروز خليج فارس شاهد يکي ديگر از دستاوردهاي فرزندان غيور اين آب و خاک خواهد بود که به دست جانشين فرمانده سپاه رونمايي مي شود.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ به نقل از  "سپاس"،  جمهوري اسلامي ايران بنا به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر لزوم تشکيل يک نيروي دريايي راهبردي قوي، اقدامات متعددي را در حوزه‌هاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري تا کنون انجام داده است و توان دفاعي و نظامي نيروهاي مسلح خود را در دريا به نمايش گذاشته است.

با حضور گسترده و هدفمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در عرصه دريا توازن قوا و تعادل در توان بالاي دريايي که تا کنون در اختيار کشورهاي چين و آمريکا و روسيه و ... بود به هم خورده است و جمهوري اسلامي ايران به همت فرزندان برومند خود در دريا و خشکي جاي ابرقدرت ها را گرفته و يکه تاز ميدان شده است.

اين روزها قايق هاي تندروي نظامي دنيا از قايق هاي تندروي ايران زمين جا مانده اند؛ قايق هاي عاشورا، ذوالفقار، يامهدي و سراج، معروف‌ترين شناورهاي تندرو ايران به حساب مي‌آيند که هر روز بر امکانات نظامي آنها افزوده و توان دفاعي آنها بيشتر مي شود و نمونه هاي جديد آن در مقابل موج هاي خليج نيلگون فارس سينه سپر مي کنند و خود را به دل اقيانوس مي زنند.

همچنان نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران در راستاي تبديل شدن به يک نيروي راهبردي نيازمند به خدمت گرفتن تجهيزات جديدي است که با تحريم همه جانبه نظامي، تنها با اتکا به توان داخلي امکان تأمين آنها را خواهد داشت.

ثمره شيرين اتکا به توان داخلي، پيش از اين در پروژه هاي متعدد سپاه پاسداران مشاهده شده است. هر روز بر اهميت توان نظامي در حوزه دريا افزوده مي شود چرا که جمهوري اسلامي ايران داراي حدود 5800 کيلومتر ساحل و بيش از 30 هزار کيلومتر مربع نوار ساحلي است، از اين‌رو نيروي دريايي بايد بتواند در برابر کوچک‌ترين تهاجم دريايي دشمن، سريع‌ترين و محکم‌ترين پاسخ را بدهد.

در راستاي افزايش توان نظامي نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي امروز خليج فارس شاهد يکي ديگر از دستاوردهاي فرزندان غيور اين آب و خاک خواهد بود که به دست جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و با حضور سران لشکري و کشوري رونمايي مي شود.

شناور اطلاعاتي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در موسسه شهيد محلاتي به دست فرزندان استان بوشهر ساخته شده است و ظرفيت حمل۱۱۰ نيروي نظامي در قالب شناسايي و مهمات را داراست.

از قابليت هاي منحصر به فرد اين شناور اطلاعاتي اين است که روي عرشه شناور، باند پرواز و محل نشستن هلي کوپتر نظامي و  قابليت حمل مهمات و شليک در مواقع ضروري تعبيه شده است.

با توجه به اصل طراحي اين شناور اطلاعاتي اجراي مأموريت در آب‎هاي آزاد، اين ناو با آخرين فناوري‎هاي صنعت دريايي براي دريانوردي طولاني مدت  و مقاومت در آب‎هاي فرامنطقه‎اي مانند اقيانوس ها ساخته شده است.

گرچه با توجه به تحريم‎هاي نيروهاي مسلح کشورمان امروزه دريافت شناورهاي رزمي و آموزشي بزرگ از کشورهاي ديگر تقريباً ناممکن است اما به مدد توان نظامي داخلي اين نوع شناور براي اولين بار در خاورميانه ساخته شده است و مي تواند در برابر موج هشت متر اقيانوس ها را تا 10 هزار کيلومتر طي کند.

/انتهاي پيام

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس